Startup PUX planuje w ciągu najbliższych miesięcy wprowadzić do sprzedaży pierwszy wegański nutrikosmetyk w formacie ready-to-drink, podała spółka. PUX rozmawia z kilkoma inwestorami oraz funduszami VC, licząc na pozyskanie 4 mln zł, które przeznaczy na rozpędzenie sprzedaży swojego pierwszego produktu (Elixis) w Polsce (później w Europie) oraz badania i rozwój kolejnych produktów na bazie hialuronu.
PUX liczy, że wykorzystanie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego w maksymalnej dawce to przepis na „innowacyjny hit” wśród suplementów, choć jednocześnie jeszcze żadnemu producentowi na świecie nie udało się użyć tego składnika w takim stężeniu do stworzenia tak efektywnego beauty drinka. Suplementacja Elixis – skoncentrowanego, 50-mililitrowego shota, z dzienną dawką 250 mg hialuronu, z recepturą stworzoną przez wybitnych polskich biotechnologów ma pomóc milionom ludzi w codziennym dbaniu o zdrowie i urodę, wskazano.
„W PUX wierzymy, że prawdziwe piękno pochodzi z wnętrza. Tylko holistyczne wsparcie całego organizmu przyniesie spektakularną poprawę naszego wyglądu. Aktualnie rozwijamy beauty drinki – ‚kosmetyki do picia’ – na bazie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego, zachowując równocześnie płynną postać naszego suplementu. Nasz produkt opieramy nie tylko na hialuronie, ale i m.in. skoncentrowanych ekstraktach roślinnych o właściwościach pielęgnacyjnych oraz silnych przeciwutleniaczach. Dzięki tym rozwiązaniom produkt będzie znacznie efektywniejszy niż stosowane solo tradycyjne kosmetyki naskórne” – powiedział Rafał Pukiński, prezes i założyciel PUX, mający 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami z sektora spożywczego oraz kosmetycznego, cytowany w komunikacie.
Efekt Elixis zapewnia lepszą absorpcję wody w skórze, czyli skuteczniejsze nawilżenie skóry. Wegański kwas hialuronowy pełni ponadto funkcję ochronną, zabezpieczającą przed powstaniem uszkodzeń w wyniku stresu oksydacyjnego wywołanego przez wolne rodniki. Przyspiesza proces gojenia się ran i wykazuje właściwości przeciwzapalne, wymieniono w informacji.
„Elixis to też bogata zawartość surowców pochodzących z natury (ekologiczne uprawy lub całkowicie naturalne i bio surowce), bez parabenów, silikonów, sztucznych zapachów, barwników i innych zbędnych dodatków. Wiemy, że produkty z kwasem hialuronowym to popularny rodzaj produktów, jednak te w płynnej postaci w formie nutrikosemetyków, to wyczekiwana przez klientów nowość. Kilka lat temu podobną innowacją był kolagen, który dzisiaj w nutrikosmetykach zagościł już na dobre” – wskazała manager ds. sprzedaży w PUX Paloma Cekowska.
Partnerem technologicznym PUX jest firma Popławska Group, która zaangażowała się kapitałowo w projekt suplementu PUX, tworząc w Wilczycach dedykowaną linię produkcyjną, spełniającą szereg wymogów związanych z wytwarzaniem nowej kategorii nutrkosmetyków.
„Zgodnie z założeniami, PUX w ciągu najbliższych miesięcy, wprowadzi do sprzedaży pierwszy nutrikosmetyk. Projekt Rafała Pukińskiego doceniła nie tylko Popławska Group, ale i NCBR, przyznając PUX 1 mln zł na badania i rozwój ‚kosmetyku do picia’. PUX od inwestorów chce pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozpędzenie sprzedaży Elixis w Polsce (później w Europie) oraz badania i rozwój kolejnych produktów na bazie hialuronu” – czytamy w komunikacie.
„Rozmawiamy z kilkoma inwestorami oraz funduszami VC. Wkrótce planujemy podpisać pierwsze umowy inwestycyjne” – powiedział Pukiński.
Dodał, że celem PUX jest stworzenie nowej kategorii beauty food.
„Moją ambicją jest, aby w ciągu 5 lat PUX stał się dużą, rozpoznawalną firmą na europejskim rynku beauty drinków, produkującą i sprzedającą beauty food i skuteczne nutrikosmetyki w formie płynnej. W pierwszej kolejności koncentrujemy się na segmencie rynku beauty drinków, który w Polsce nadal nie jest zdefiniowany oraz nasycony” – podsumował.
Źródło: ISBnews
Artykuł PUX tworzy nową kategorię nutrikosmetyków, chce pozyskać od inwestorów 4 mln zł pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.