Wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku wyniosła niemal 100 tys. m2 w II kw. 2022 r., a jej całkowite zasoby w Polsce wyniosły 15,6 mln m2, wynika z danych Cushman & Wakefield.
„Od kwietnia do czerwca 2022 roku do użytku oddano prawie 100 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej. Powstało łącznie 10 nowych obiektów, z czego 9 to parki handlowe otwarte w mniejszych miejscowościach: Busku-Zdroju, Giżycku, Jaśle, Krotoszynie, Pszczynie, Puławach, Sławnie, Szczytnie i Łanach pod Wrocławiem. Ponadto nowy magazyn sieci OBI został oddany do użytku w Mysiadle pod Warszawą. Nowa podaż obejmuje również trzy rozbudowy istniejących obiektów zlokalizowanych w Knurowie, Radomsku i Zamościu, a także przebudowę sklepu Tesco w Stalowej Woli. Lokalizacja ta została przejęta przez sieć Castorama” – czytamy w komunikacie.
Na koniec czerwca 2022 roku w budowie było ponad 400 tys. m2 powierzchni handlowej – oddanie do użytku tych inwestycji planowane jest na lata 2022-2023. Nowa powierzchnia zlokalizowana będzie w 29 nowych obiektach – dziewięć istniejących zostanie rozbudowanych, a cztery – przebudowane. Do największych z nich należą: warszawskie centrum Fort Wola o powierzchni 28 tys. m2, centrum handlowe Atut Ruczaj w Krakowie, które zostanie rozbudowane o 25 tys. m2; Galeria Bawełnianka w Bełchatowie o powierzchni handlowej 23 tys. m2; druga faza kompleksu handlowego Karuzela w Kołobrzegu oraz park handlowy DOR Plaza zlokalizowany w Częstochowie.
Parki handlowe stanowią 65% całej powierzchni handlowej w budowie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat powstaną lub zostaną rozbudowane 33 takie obiekty, dodano.
Cushman & Wakefield podał też, że ponad 45% powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie zostanie dostarczone na rynki mniejszych miast o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców. Udział największych aglomeracji w powierzchni w budowie stanowi obecnie ponad 34%.
Źródło: ISBnews
Artykuł W Polsce przybyło ok. 100 tys. m2 powierzchni handlowej w II kw. 2022 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.