LiveChat Software odnotował 15,21 mln USD skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. kwiecień-czerwiec 2022), co oznacza wzrost o 16,8% r/r, podała spółka, prezentując szacunkowe dane.
„W okresie styczeń – marzec 2022 r. (IV kwartał roku finansowego 2021/22) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD, natomiast finalnie osiągnięte skonsolidowane przychody wyniosły 14,77 mln USD” – czytamy w komunikacie.
LiveChat wyjaśnia, że wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta).
„Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) grupy ze wszystkich produktów na koniec czerwca 2022 r. wyniosła 4,82 mln USD, co oznacza wzrost o 3,9% w stosunku do stanu na koniec marca 2022 i o 14,5% r/r” – czytamy również.
Spółka wyjaśnia, że najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:
– Zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. Na koniec czerwca 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 120,5 USD wobec 120,9 USD na koniec marca 2022 r. i 119 USD przed rokiem.
– ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 102,5 USD na koniec czerwca 2022 wobec 102,3 USD na koniec poprzedniego kwartału i 93,3 USD przed rokiem.
– Wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec I kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 823, a ChatBot 2 541.
– Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 2,3% w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł LiveChat miał szacunkowo 15,21 mln USD przychodów w I kw. r.obr., wzrost o 16,8% r/r pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.