Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 8,9% w maju



Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) pozostał bez zmian wobec kwietnia na poziomie 8,9% w maju 2022 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 0,8% w ujęciu miesięcznym.

„W maju 2022 r. w porównaniu z kwietniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 0,8%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ‚ogółem’ był taki sam, jak w poprzednim miesiącu br. – 8,9%. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy ‚prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 21% przed miesiącem do 21,9%). Spadek udziału odnotowano w grupach: ‚tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 24,4% do 22,3%) oraz ‚meble, rtv, agd’ (z 17,4% do 16,7%)” – czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Artykuł Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 8,9% w maju pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply