Eksport polskich produktów wzrósł do blisko 4,3 mld zł w 2021



Polscy dostawcy Lidl Polska (tj. 276 firm) wyeksportowali w ub.r. towary o łącznej wartości blisko 4,3 mld zł na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, podała sieć. Wcześniej sieć podała, że eksport jej polskich dostawców w 2020 r. wyniósł blisko 3,6 mld zł i trafił do 28 krajów.

„Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem ‚Produkt polski’. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidla, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów Lidl działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł” – czytamy w komunikacie.

Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.

„Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych” – czytamy dalej.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w 31 krajach istnieje około 11 550 sklepów tej marki, a w Polsce około 800.

Źródło: ISBnews

Artykuł Eksport polskich produktów wzrósł do blisko 4,3 mld zł w 2021 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply