Wskaźnik nastrojów w handlu tradycyjnym NHT wzrósł o 12,3 pkt m/m w XII



Wskaźnik nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) wzrósł o 12,3 pkt m/m do 36,1 pkt, wynika z cyklicznych danych M/platform. Wskaźnik prognoz na kolejny miesiąc (NHT+1) wyniósł 23 pkt, wynika z badania przeprowadzonego wśród osób prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne.

Prognozy na styczeń są głównie determinowane przez wzrosty cen energii oraz samych towarów.

„Dane M/platform za grudzień 2021 nie przyniosły pozytywnych wieści o wydatkach, jakie musiał ponieść na codzienne zakupy polski konsument. Sklepy tradycyjne odwiedzaliśmy podobnie często jak przed rokiem. Standardowo nasz grudniowy koszyk był nieco większy niż w pozostałych miesiącach roku i podobnej wielkości jak w grudniu 2020 – ok. 5,3 produktu na koszyk. Niestety wartość średniego koszyka wzrosła aż o 8,1% w stosunku do ubiegłego roku, co przełożyło się na blisko 2 zł więcej wydane średnio przy każdej okazji zakupowej” – powiedziała dyrektor ds. analiz rynkowych w Comp Centrum Innowacji Ewa Rybołowicz, cytowana w komunikacie.

Obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły w stosunku do grudnia 2020 r. o 6,8%, podano także.

Analitycy M/platform – cyfrowej platformy usług, wspierającej tradycyjne punkty handlowe – na początku każdego miesiąca analizują nastroje wśród właścicieli i kierowników tradycyjnych sklepów. Wyniki badania pozwalają określić ogólne nastroje w handlu detalicznym, a także prognozy na kolejne miesiące. Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych.

Źródło: ISBnews

Artykuł Wskaźnik nastrojów w handlu tradycyjnym NHT wzrósł o 12,3 pkt m/m w XII pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply