IMC przeprowadziła wiosenną kampanię siewną na 94,3 tys. ha



IMC zakończyła wiosenną kampanie siewną. Obszar zasiewu upraw jarych w tym roku wyniósł 94,3 tys. ha, podała spółka. Siew został przeprowadzony w planowanym terminie. Władze spółki pozytywnie oceniają aktualny stan upraw oraz warunki pogodowe, licząc tym samym na dobre plony.

Największy udział w strukturze upraw zajęła kukurydza – 68,5 tys. ha, która od wielu lat jest głównym zbożem w gospodarstwach IMC. 25,8 tys. ha zajął areał przeznaczony pod słonecznik, podano.

„W tym roku siew upraw jarych musieliśmy przeprowadzić w bardzo napiętych terminach, gdyż start kampanii był przesunięty prawie o 10 dni w porównaniu z poprzednimi latami. Było to spowodowane bardzo niskimi temperaturami i obfitymi opadami, w konsekwencji gleba była niegotowa do prac siewnych. Niemniej jednak, dzięki sprawnej pracy całego zespołu produkcyjnego i zarządzającego, a także udoskonaleniu technologii (wzmocnienie parku maszyn siewnikami szybkiego siewu, zmniejszenie i dywersyfikacja norm wysiewu), udało się nam zakończyć kampanię w terminach zbliżonych do optymalnych. Już obserwujemy obiecujące wzejście roślin i obecny stan upraw, a także deszczowe warunki pogodowe, pozwalają nam z optymizmem patrzeć na zakończenie sezonu i już rozpoczynać aktywne przygotowania do żniw” – powiedział dyrektor operacyjny IMC Oleksandr Wierżihowskij, cytowany w komunikacie.

IMC jest zintegrowaną grupą rolniczą działającą na terenie Ukrainy. Jej główne kierunki działalności to: produkcja płodów rolnych (kukurydza, pszenica, słonecznik, soja, ziemniaki), magazynowanie płodów rolnych oraz produkcja mleka. Spółka jest notowana na GPW od 2011 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł IMC przeprowadziła wiosenną kampanię siewną na 94,3 tys. ha pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply