T-Mobile Polska miał 1,55 mld zł przychodów, 431 mln zł EBITDA AL w I kw. 2021



T-Mobile Polska zanotował 431 mln zł zysku EBITDA AL w I kwartale 2021 r. (wzrost o 4,1% r/r) oraz przychody w wysokości 1,55 mld zł (wobec 1,56 mld zł w I kw. ub.r.), przy wzroście przychodów z usług mobilnych o 1,8% r/r, podał operator. Baza klientów w I kw. br. wzrosła o 223 tys. r/r i na koniec marca wyniosła 11,205 mln.

„Wyniki pierwszego kwartału pokazują ważny trend w wyborach klientów: coraz częściej kierują się oni nie tylko ceną, ale i jakością usług. A jakość zawsze była obszarem, któremu poświęcaliśmy dużą uwagę, i w który inwestowaliśmy. Dziś te nakłady zwracają się w pełni. Drugą istotną tendencją jest poszukiwanie ofert prostych, ale odpowiadających na potrzeby klientów w sposób kompleksowy. Nasza oferta konwergentna, zbudowana w oparciu o znajomość potrzeb klientów oraz stawiająca ich doświadczenie w centrum uwagi, pozwala nam skutecznie przekonywać ich do wyboru właśnie T-Mobile” – powiedział CEO TMobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.

Maierhofer podkreślił, że mimo wciąż trudnego otoczenia spółce udało się wypracować wzrost EBITDA o 4,1%, zgodny z założeniami strategii nastawionej na wzrost w skali całego roku. „Pokazuje to, że nasze podejście rynkowe jest bardzo dobrze dostosowane do rynku i pozwala nam skutecznie realizować długookresowe założenia” – dodał CEO T-Mobile Polska.

Na koniec marca br. liczba klientów T-Mobile osiągnęła poziom 11,2 mln, tj. o 223 tysiące więcej niż rok temu. Co ważne, spółka odnotowała wzrost bazy użytkowników usług przedpłaconych, abonamentowych, a także wzrost liczby użytkowników łączy światłowodowych (FTTH). W tym czasie średni miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów kontraktowych pozostawał na bardzo niskim poziomie i wyniósł 0,8%, podano także.

„Zwiększenie zysku EBITDA AL przy utrzymaniu zbliżonego poziomu przychodów jest efektem koncentracji na usługach wysokomarżowych, zarówno w segmencie prywatnym, jak i biznesowym oraz ciągłej poprawy efektywności. Fakt, że w tak zmiennym otoczeniu spółka nie tylko wypracowuje stabilne wyniki operacyjne, ale utrzymuje tempo wzrostu wskaźników finansowych, jest odbiciem jej zdrowej kondycji. Nasza strategia w tym roku stawia przed nami bardzo ambitne cele finansowe. Pierwszy kwartał pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do ich realizacji” – powiedział członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych Juraj Andras.

Według spółki, od początku roku 2021 rynek biznesowy wciąż znajduje się w pod wpływem pandemii, ale zauważalne jest także ożywienie inwestycyjne, związane z dostosowaniem się firm do nowej sytuacji. Przełożyło się to na wzrost zapotrzebowania na produkty z obszaru cyberbezpieczeństwa, a także rozwiązania dla handlu, który dynamicznie rozwija sprzedaż online, traktując go jako ważny element strategii rozwoju. Odnotowano także zwiększenie popytu na rozwiązania chmurowe, w tym rozwiązania analityczne przeznaczone dla ecommerce.

„W tym czasie operator pozyskał też nowe, wymagające kontrakty. Miedzy innymi na budowę sieci WAN na potrzeby nowego krajowego systemu poboru opłat na zlecenie Ministerstwa Finansów oraz Funduszy i Polityki Regionalnej, świadczenie usług mobilnych dla pracowników i dyplomatów Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a także usługi mobilne i sprzęt dla Państwowych Inspektoratów Sanitarnych, w celu usprawnienia realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19” – czytamy także.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania chmurowe T-Mobile rozwija ofertę chmury hybrydowej i prowadzi prace nad rozbudową data center Szlachecka 2, które pozwoli zwiększyć moce w obszarze przetwarzania danych.

„W najbliższych tygodniach planowane jest zamkniecie stanu surowego obiektu. T-Mobile konsekwentnie rozwija także portfolio produktów z zakresu cyberbezpieczeństwa. Ochrona Anty-DDoS dla klientów biznesowych została wzmocniona do 200 Gbps, by chronić klientów przed największymi tego typu cyberzagrożeniami. Dodatkowo, usługa Cloud Security zostało uzupełnione o rozwiązanie EMail Protection, oferujące m.in. zaawansowaną, wielowarstwową ochronę antywirusową, antyphishingową oraz skuteczne wykrywanie i usuwanie spamu” – dodano.

T-Mobile w I kw. skupiał się także na rozbudowie sieci 5G bazującej na dotychczasowych częstotliwościach oraz rozbudowie i modernizacji sieci LTE. Na początku stycznia tego roku sieć 5G została udostępniona klientom na terenie Trójmiasta dzięki czemu w jej zasięgu znajduje się już ok. 6,3 mln mieszkańców.

Jak podano, w I kw. ilość danych przesłanych w sieci 5G wzrosła dwukrotnie, a w porównaniu I kw. 2020 r. ilość danych przesyłanych całej sieci T-Mobile wzrosła o 32%.

„W zdecydowanej większości za ten wzrost odpowiada obecnie najpopularniejsza technologia, jaką jest LTE, a konsekwentnie spada udział danych przesłanych w sieci 3G, w której obecnie przesyłanych jest już mniej niż 4% danych” – podsumowano w materiale.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

Źródło: ISBnews

Artykuł T-Mobile Polska miał 1,55 mld zł przychodów, 431 mln zł EBITDA AL w I kw. 2021 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply