Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 0,9 pkt m/m do -9,8 pkt w marcu



Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK dla Polski wzrósł o 0,9 pkt proc. w marcu i wyniósł -9,8 pkt, podał Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk.

„W marcu składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:

  • nastąpił wzrost ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 1,5 pkt proc., z poziomu -12,9 do -11,4;
  • nastąpiła poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 1,3 pkt proc., z poziomu -1,3 do 0;
  • nastąpiło pogorszenie ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – spadek o 1,6 pkt proc., z poziomu -32,9 do -34,5;
  • nastąpił wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 2,4 pkt proc., z poziomu -4,3 do 6,7 ” – wymieniono w komunikacie.

Badanie zrealizowano w dniach 5-10 marca w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1000 osób. Struktura respondentów została dobrana z zachowaniem rozkładu wybranych parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej.

Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.

Źródło: ISBnews

Artykuł Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 0,9 pkt m/m do -9,8 pkt w marcu pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply