Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 15-21 marca w dni handlowe była niższa o ok. 28% od wyniku z analogicznego okresu w 2019 roku, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych zebrane w czasie od 15 do 21 marca pokazują gwałtowny wzrost liczby odwiedzających centra handlowe tuż przed rozpoczęciem obowiązywania ogólnopolskiego lockdownu. W miniony czwartek, dzień po jego ogłoszeniu odwiedzalność wyniosła – 89%, a w piątek – 94% wyników z 2019 r., kiedy nie obowiązywały obostrzenia. Średnia odwiedzalność w pierwszej połowie tygodnia wahała się od 71 do 77%. Wyniki te jednoznacznie pokazują, jak nagłe decyzje rządu o zamykaniu i otwieraniu obiektów handlowych wywołują gwałtowne przyrosty odwiedzalności” – czytamy w komunikacie.
Kupujący chętniej odwiedzali średnie obiekty handlowe (o powierzchni 20-40 tys. m2 GLA) – 75% odwiedzalności w odniesieniu do 2019 r. Natomiast średnia tygodniowa odwiedzalność w małych obiektach o GLA poniżej 20 tys. wyniosła około 65%, w dużych (40-60 tys. m2 GLA) i bardzo dużych centrach handlowych (> 60 tys. m2 GLA) odpowiednio około 64% i 58% wyników z 2019 r. Najniższy tygodniowy footfall ze średnią na poziomie 50% odnotowano w regionach Północnym i Centralnym, co wynika z wprowadzonych tam wcześniej lokalnych lockdownów, podkreślono.
Źródło: ISBnews
Artykuł Odwiedzalność obiektów handl. 15-21 III była o 28% niższa niż w 2019 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.