Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 25-31 stycznia w dni handlowe wyniosła średnio połowę ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Średnia odwiedzalność galerii w ostatnim tygodniu lockdownu centrów handlowych, od poniedziałku do soboty, była o połowę niższa niż przed rokiem. Znacznie gorsze rezultaty odwiedzalności zanotowano w bardzo dużych nieruchomościach, o powierzchni powyżej 60 tys. m2 GLA, w których pracuje najwięcej osób. Tam odwiedzalność wahała się, w zależności od dnia, od 29% do 39% wyników analogicznego tygodnia ubiegłego roku. Najwyższą odwiedzalność, 53-62%, zaobserwowano w średnich galeriach o powierzchni z przedziału 20-39,999 tys. m2 GLA” – czytamy w komunikacie.
Analiza danych PRCH Daily Footfall Index pokazała, że klienci nadal bardzo chętnie odwiedzają obiekty handlowe w soboty. 30 stycznia zaobserwowano najwięcej klientów w galeriach w porównaniu z rezultatami z innych dni badanego tygodnia, dodano.
W wyniku lockdownu i wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, klienci coraz częściej odwiedzają galerie handlowe na początku tygodnia. Tak było również w analizowanym okresie, najwięcej osób w porównaniu z danymi z zeszłego roku odwiedziło centra handlowe w poniedziałek 25 stycznia, podano także.
„Analiza danych w ujęciu regionalnym po raz kolejny pokazała, że galerie w centralnej i południowej części Polski najlepiej radzą sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię – tam odwiedzalność od wielu tygodni jest najwyższa. Najsłabsze rezultaty notowane są w regionie wschodnim” – czytamy dalej.
Źródło: ISBnews
Artykuł Odwiedzalność obiektów handl. 25-31 I wyniosła połowę ubiegłorocznej pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.