Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK dla Polski wzrósł o 3,2 pkt proc. w grudniu i wyniósł -15,5 pkt, podał Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk.
„W grudniu składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:
– poprawa ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 0,6 pkt proc., z poziomu -13 do -12,4;
– poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 1,8 pkt proc., z poziomu -11,8 do -10;
– poprawa ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – wzrost o 8,2 pkt proc., z poziomu -48,1 do -39,9;
– wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 2,3 pkt proc, z poziomu -1,9 do -0,4″ – czytamy w komunikacie.
Badanie zrealizowano w dniach 4-9 grudnia w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1 000 osób. Struktura respondentów została dobrana i zrealizowana z zachowaniem rozkładu parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej. Cechy kontrolowane w badaniu: wykształcenie, płeć, wiek, region, klasa wielkości miejscowości.
Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.
Źródło: ISBnews
Artykuł Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 3,2 pkt m/m do -15,5 pkt w XII pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.