Połowa konsumentów podczas zakupów często zwraca uwagę na pochodzenie produktów, zaś co czwarty Polak deklaruje, że zawsze sprawdza skąd pochodzi produkt, który zamierza kupić, wynika z badania „Zwyczaje zakupowe Polaków”, zrealizowanego w lipcu br. przez SW Research na zlecenie Lewiatan Holding.
„Dla wielu Polaków lokalne produkty są synonimem świeżości, wysokiej jakości, a tym samym wartości odżywczych i zdrowia. Kupowanie produktów od lokalnych producentów to jednocześnie sposób na wsparcie lokalnych biznesów, a przez to polskiej gospodarki. W badaniu ‚Zwyczaje zakupowe Polaków’, połowa badanych odpowiedziała, że podczas zakupów często zwraca uwagę na pochodzenie produktów. Co czwarty Polak wskazał, że zawsze sprawdza skąd pochodzi produkt, który zamierza kupić” – czytamy w komunikacie.
Według badania, 33% respondentów twierdzi, że rola przedsiębiorcy jest ważna w życiu lokalnej społeczności, ponieważ tworzą oni nowe miejsca pracy, natomiast 32% badanych wskazało, że przedsiębiorcy mają wpływ na rozwój miasta/gminy/powiatu.
Ponadto 42% badanych twierdzi, że rola przedsiębiorców jest ważna, ponieważ wspierają oni polską gospodarkę poprzez współpracę z lokalnymi dostawcami i producentami.
Lewiatan poinformował, że rusza z kampanią „Wybieram lokalne”. Celem kampanii jest m.in. pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów.
„Dziś coraz większa grupa Polaków świadomie sięga po lokalne produkty. Wybieramy je, bo gwarantują nam jakość, świeżość, korzystny wpływ na zdrowie. Sięgamy po nie również dlatego, bo oznaczają zaufanie do produktu, producenta, dostawcy, przedsiębiorcy, który prowadzi sklep. Ten wybór oznacza też wsparcie dla gospodarzy sklepów oraz całej lokalnej społeczności. Jako firma, która od ponad 25 lat wspiera lokalność, lokalnych producentów i dostawców widzimy, jak ważny jest dziś aspekt relacji, lokalnych więzi, współpracy. Ta bliskość oraz fakt, że wiemy, od kogo kupujemy to dziś ogromna wartość i wyróżnik naszej sieci. Lokalność nie jest dla nas modą. Lokalność wynika z naszych wartości i sposobów działania. Podobnie jest wśród naszych franczyzobiorców, którzy w ramach swoich biznesów budują i rozwijają relacje z dostawcami i producentami, wspierają lokalne inicjatywy, a ich sklepy są często centrum lokalnej społeczności” – powiedział prezes Lewiatan Holding Robert Rękas, cytowany w komunikacie.
„W skali kraju współpracujemy dziś z ponad 10 000 polskich dostawców i producentów, a droga produktów od lokalnego producenta do sklepu Lewiatana to średnio 20-50 km” – podkreślił prezes.
W ramach kampanii „Wybieram lokalne” sieć Lewiatan planuje cykl wydarzeń, m.in. Festiwal Produktów Lokalnych, konkursy, materiały informacyjne i edukacyjne, wsparcie lokalnych inicjatyw. Kampanii towarzyszy również wzmocnienie ekspozycji lokalnych produktów dostępnych w sklepach Lewiatana, poddano w materiale.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan zrzesza 2 100 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 3 200 sklepów. Najczęściej są to rodzinne firmy. Dostawcy Lewiatana to lokalni dostawcy owoców i warzyw, piekarnie, masarnie. Sieć zapewnia pracę 30 000 pracownikom. Jak podkreśla, angażuje się w rozwój lokalnych społeczności i wspiera lokalne inicjatywy.
Źródło: ISBnews
Artykuł Połowa badanych często sprawdza pochodzenie kupowanych produktów pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.