Uczestnicy pracowniczych planów kapitałowych (PPK) zarządzanych przez PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (PKO TFI) zgromadzili na kontach prawie 0,5 mld zł. W maju PKO TFI odnotowało 22 -proc. wzrost tych aktywów, podało PKO TFI.
„Stały wzrost sumy aktywów gromadzonych na rachunkach PPK potwierdza wysoki poziom zaufania uczestników programu, których firmy zdecydowały się na współpracę przy tworzeniu programu z PKO TFI. Nasz wysiłek włożony w przygotowanie unikalnego na rynku systemu obsługi oraz prowadzenie akcji informacyjnej wśród pracowników firm dał efekty. Udało nam się w dużej mierze pokonać początkowe niezdecydowanie pracowników, a dzięki doskonale zorganizowanej obsłudze pokazać efektywność PPK już w pierwszych miesiącach odprowadzania składek” – powiedział prezes PKO TFI Piotr Żochowski, cytowany w komunikacie.
PKO TFI ma 35% udziału w ogólnej sumie aktywów całego rynku PPK w Polsce, a wśród samych towarzystw funduszy inwestycyjnych udział ten wynosi 42% (wedle danych na koniec maja br.). W maju, na 149 mln zł netto nowych wpłat na całym rynku, aż 45% (66,3 mln zł) trafiło do funduszy PKO TFI, podano także.
Wśród klientów spółki z grupy kapitałowej PKO BP są m.in. Allegro, Leroy Merlin Polska, T-mobile, Play, Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska i Grupa Azoty ZA „Puławy”, Grupa Warta, Emitel, firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego (prowadząca na polskim rynku m.in. takie marki jak Bosch i Siemens).
„Przedsiębiorstwo przystępujące do tworzenia PPK we współpracy z PKO TFI, bez względu na skalę działania może liczyć na dedykowany system obsługi zarówno w zakresie dokumentacji kadrowej jak i indywidualnych kont pracowników. Towarzystwo oferuje kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia PPK, a także obsługę uczestników online (i-fundusze.pl) lub w ponad 1 000 oddziałach PKO Banku Polskiego. PKO TFI wspiera pracodawców nie tylko na etapie przygotowania i implementacji systemu obsługi PPK. Eksperci PKO TFI biorą udział w szkoleniach, konferencjach i forach przedsiębiorców – obecnie oczywiście w formule online – dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami w procesie przygotowania i uruchomienia systemu, pokazują, jak uniknąć potencjalnych trudności przeprowadzić wdrożenie sprawnie i efektywnie” – podsumowano.
PKO TFI działa na polskim rynku kapitałowym od ponad 22 lat. Zarządza około 34 mld powierzonymi przez ponad 600 tys. klientów. Oferuje zróżnicowaną ofertę produktową z dostępem do krajowego i zagranicznych rynków finansowych.
Źródło: ISBnews
Artykuł Klienci PKO TFI zgromadzili prawie 0,5 mld zł na rachunkach PPK pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.