Firmy posiadające siedzibę lub oddział w województwach:
warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim
mogą zwracać się o dofinansowanie wprowadzenia produktów lub usług na
nowe rynki zagraniczne w ramach konkursu „Internacjonalizacja MŚP”,
poinformowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Maksymalna kwota dofinansowania może wynieść 800 tys. zł.
„To konkurs dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy
prowadzą działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej. W tym
rejonie eksport wciąż potrzebuje większego rozpędu. Konkursy takie jak
ten pomogą przedsiębiorcom sprostać wyzwaniom, jakie spotkają na
zagranicznych rykach” – powiedział dyrektor Departamentu
Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP Arkadiusz Dewódzki, cytowany w
komunikacie.
Konkurs jest podzielony na dwie tury. Nabór do pierwszej tury potrwa
od 7 kwietnia do 4 maja br. Wnioski w drugiej można będzie składać od 4
sierpnia do 7 września br.
Maksymalna kwota dofinansowania to 800 tys. zł w przypadku wybrania
co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza
Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii lub 550 tys. zł w
przypadku wybrania wyłącznie rynków z Europejskiego Obszaru
Gospodarczego lub Szwajcarii. Wsparcie może wynieść do 85% wartości
projektu.
Aby uzyskać dofinansowanie, przedsiębiorca musi posiadać co najmniej
jeden produkt (wyrób lub usługę) do zaoferowania na co najmniej jednym
nowym rynku zagranicznym.
Konkurs dotyczy projektów wspierających w przygotowaniu
przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego
poszukiwania partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na
wybrane rynki zagraniczne.
Można ubiegać się o dofinansowanie kosztów usług doradczych i innych
usług, kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach
gospodarczych. Środki można także wydatkować na pokrycie kosztów
nabycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.
„Eksport to sposób na rozwój przedsiębiorstwa. Często jest nawet
jedyną drogą rozwoju. Wiele firm, szczególnie w rejonie Polski
Wschodniej nie może na nią wejść przez brak doświadczenia i pieniędzy.
Nasz program został tak skonstruowany, by jak najefektywniej pomóc takim
przedsiębiorcom rozwinąć skrzydła” – podkreśla Dewódzki, cytowany w
komunikacie.
Budżet konkursu to 50 mln zł.
Źródło: ISBnews